Uwaga na dopalacze! Od 24 lipca br. na terenie województwa łódzkiego doszło do …

Uwaga na dopalacze!

Od 24 lipca br. na terenie województwa łódzkiego doszło do 10 zgonów osób w wieku od 19 do 40 lat, których prawdopodobną przyczyną było zatrucie dopalaczami.

Dopalacze to substancje działające na ośrodkowy układ nerwowy, wpływające negatywnie na pracę mózgu, sprzedawane w postaci tabletek, proszków, mieszanin ziół, w postaci suszu, kadzidełek, naklejek tzw. „tatuaży”, opakowane w kolorowe, atrakcyjnie wyglądające papierki, nadające im „niewinny” wygląd.
Ich zażycie stanowi bezpośrednie zagrożenie dla życia i zdrowia. Nawet jednorazowe zażycie może skończyć się śmiercią! Analizy składu potwierdzają, że cechuje je szczególna toksyczność i nawet najmniejsza dawka może stanowić zagrożenie życia. Niebezpieczeństwo zażywania dopalaczy wynika z faktu, że ich skład chemiczny nie jest znany, może podlegać wahaniom i modyfikacjom. Nigdy nie wiadomo, jak po ich zażyciu zareaguje konkretny organizm.

W przypadkach pozyskania informacji o zażyciu nowych narkotyków należy niezwłocznie wezwać do osoby pogotowie ratunkowe. Najczęściej spotykane skutki pojawiające się w trakcie i po zażyciu dopalaczy to m. in.: bóle głowy, migrena, kołatanie serca, agresja, zaburzenia koordynacji ruchowej, drżenie rąk, wymioty, biegunka, brak zdolności koncentracji, myśli samobójcze, omamy, napady leku, halucynacje czy nadmierna wrażliwość na dźwięki i światło.

Łódzcy policjanci, zapewniając pełną anonimowość, proszą o informacje o miejscach występowania nowych narkotyków pod numer telefonu 42/6652250, e-mail: [email protected] lub poprzez naniesienie znacznika w aplikacji internetowej Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa.

Pamiętajmy: dopalacze niosą śmierć!

Policja Województwa Łódzkiego Komenda Powiatowa Policji w Bełchatowie Dopalacze kradną życie

#łódzkapolicja #dopalacze #RegionalnySystemOstrzegania #bezpieczeństwo #KrajowaMapaZagrożeńBezpieczeństwa #bezpiecznewakacje




Udostępniono: 235

Data: 2018-08-06 19:02:52

Źródło