Aktualności

Zwrot podatku akcyzowego – 2024 rok

Burmistrz Miasta i Gminy Osjaków informuje:

W 2024 r. producent rolny może składać do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta właściwego ze względu na miejsce położenia gruntów będących w posiadaniu lub współposiadaniu tego producenta rolnego (w tym dzierżawcy) wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego, wykorzystanego do produkcji rolnej, do wysokości limitu zwrotu określonego na 2024 r.

W roku 2024 zwrot podatku akcyzowego ustalony został w wysokości 1,46 zł do litra zakupionego oleju napędowego.

Oznacza to, że w 2024 r. procent rolny może uzyskać:

    160,60 zł (110 x 1,46 zł) z 1 ha użytków rolnych,
    58,40 zł (40 x 1,46 zł) z 1 średniej rocznej DJP bydła,
    5,84 zł (4 x 1,46 zł) z 1 średniej rocznej liczby świń.
    58,40 zł (40 x 1,46 zł) z 1 średniej rocznej DJP owiec,
    58,40 zł (40 x 1,46 zł) z 1 średniej rocznej DJP kóz,
    58,40 zł (40 x 1,46 zł) z 1 średniej rocznej DJP koni.

Wniosek wraz z niezbędnymi załącznikami należy złożyć w Urzędzie Miasta i Gminy Osjaków:

    • osobiście, w pokoju 5B (parter) bądź przesłać zwrotnie na adres Urzędu: ul. Targowa 26, 98-320 Osjaków.

Wnioski składać należy w terminie:
    • od 1 sierpnia 2024 r. do 2 września 2024 r. wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) potwierdzającymi zakup oleju napędowego do produkcji rolnej w okresie od 1 lutego 2024 r. do 31 lipca 2024 r., w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2024 r. oraz pozostałymi niezbędnymi załącznikami, które znajdą Państwo pod wskazanym adresem: https://osjakow.bip.net.pl/kategorie/85-podatki/artykuly/385-wniosek-o-zwrot-podatku-akcyzowego?lang=PL  w godzinach

Druki wniosku oraz innych załączników można pobrać w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Osjaków (pok. 5b) lub na stronie internetowej Urzędu https://osjakow.bip.net.pl/?lang=PL w zakładce Urząd  Miasta i Gminy Osjaków – Załatwianie spraw – Podatki – Wniosek o zwrot podatku akcyzowego.

Ważne dla posiadaczy bydła, świń, owiec, kóz i koni
W przypadku ubiegania się o zwrot podatku akcyzowego w odniesieniu do bydła, owiec, kóz, koni i świń do wniosku należy także dołączyć dokument, wydany przez kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, zawierający informacje o średniej rocznej liczbie świń oraz liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła, owiec, kóz i koni, będących w posiadaniu producenta rolnego w 2023 roku.

Zwrot podatku akcyzowego przysługuje producentowi rolnemu, który posiada gospodarstwo rolne powyżej 1 ha użytków rolnych, według stanu na dzień 1 lutego danego roku określony w ewidencji gruntów i budynków, będących własnością, lub współwłasnością. Wniosek może złożyć również dzierżawca. Z gruntów będących we współwłasności z innymi osobami, może złożyć wniosek tylko jeden współwłaściciel, zaś pozostali współwłaściciele wyrażają pisemną zgodę składając podpisy na wniosku. Pisemna zgoda nie dotyczy współmałżonków.

Dotacje będą wypłacane w terminie:
1 października 2024 r. – 31 października 2024 r.

Więcej informacji na temat zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego, wykorzystanego do produkcji rolnej uzyskać można osobiście w pokoju 5B (parter) oraz pod numerem telefonu: 43 842 33 91, wew. 56.

Akcja „Weź paragon”

Weź paragon – wspieraj uczciwą konkurencję

Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wspiera uczciwych przedsiębiorców, jednak w przypadku oszustw paragonowych ogromne znaczenie ma postawa kupujących, czyli nas wszystkich. Paragony fiskalne są gwarancją dla klientów i dowodem na uczciwość przedsiębiorcy, który przestrzega zasad rynkowej konkurencji.

Korzyści z pobierania i wydawania paragonów fiskalnych:

dla Klienta:

  • masz pewność, że podatek trafi do budżetu państwa, czyli do „wspólnej kasy”, z której finansowana jest opieka zdrowotna, edukacja, bezpieczeństwo
  • możesz sprawdzić dane sprzedawcy i kwotę zapłaconego podatku
  • łatwiej złożysz reklamację
  • zweryfikujesz zakupione lub świadczone usługi, za które zapłaciłeś
  • pobierając e-paragon dodatkowo chronisz środowisko

dla Przedsiębiorcy:

  • budujesz swoją wiarygodność jako uczciwego przedsiębiorcy i podatnika
  • zdobywasz zaufanie klientów
  • wspierasz uczciwą konkurencję na rynku
  • wystawiając e-paragon dodatkowo chronisz środowisko i zmniejszasz koszty działalności.

Każdy paragon fiskalny zawiera charakterystyczne elementy, m.in.:

  1. numer NIP, nazwa i adres punktu sprzedaży
  2. napis „PARAGON FISKALNY”,
  3. centralnie umieszczone logo i numer unikatowy kasy

Kampania „Weź paragon” jest organizowana przez Ministerstwo Finansów cyklicznie od 2004 roku. Celem akcji jest uświadomienie roli paragonu fiskalnego papierowego lub e-paragonu i znaczenia prawidłowo prowadzonej ewidencji sprzedaży na kasie rejestrującej. Bliższe szczegóły: O akcji – Weź paragon – Portal Gov.pl (www.gov.pl)

Attachments

Szanowni Państwo,

Mieszkańcy, Partnerzy Społeczni i Gospodarczy Gminy oraz wszyscy zainteresowani rozwojem Gminy Osjaków a także wszystkich gmin regionu ziemi wieluńskiej !

Zapraszamy do uczestnictwa w procesie konsultacji społecznych dotyczących projektu Strategii Rozwoju Ponadlokalnego Regionu Ziemi Wieluńskiej na lata 2023-2030.

Konsultacje zostaną przeprowadzone w terminie od dnia 9 lipca 2024 r. do dnia 15 sierpnia 2024 r.

Konsultacje społeczne zostaną przeprowadzone poprzez zbieranie uwag i opinii z wykorzystaniem formularza konsultacyjnego.

Prosimy o przesłanie uwag i opinii za pomocą przygotowanego formularza elektronicznego, do którego zostaną Państwo przekierowani po kliknięciu w poniższy link:

https://forms.office.com/e/218vyskR6w
https://forms.office.com/e/218vyskR6w

W przypadku chęci złożenia uwag osobiście, w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Osjaków, pok. nr 16  (adres: ul. Targowa 26, 98-320 Osjaków) dostępny jest formularz w wersji papierowej.

Wyniki konsultacji zostaną przedstawione w formie sprawozdania z konsultacji społecznych i zamieszczone na stronie internetowej  Starostwa Powiatowego w Wieluniu oraz na stronie internetowej Gminy Osjaków.

Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (Dz. Urz. UE L 119 ) informuję:

  • Inspektorem Ochrony Danych jest Pani Klaudia Domagała, kontakt pod adresem e-mail: inspektor.osjakow@wp.pl lub telefonicznie 515665722
  • Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych
    Celem przetwarzania danych jest przeprowadzenie konsultacji społecznych dotyczących projektu Strategii Rozwoju Ponadlokalnego Regionu Ziemi Wieluńskiej na lata 2023-2030 w zakresie niezbędnym do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
  • Kategorie danych osobowych
    Administrator będzie przetwarzał następujące kategorie danych: imię, nazwisko, stanowisko, pełniona funkcja, adres e-mail.
  • Odbiorcy danych osobowych
    Podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa oraz te z którymi administrator zawarł umowy powierzenia danych.
  • Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych
    Administrator nie przekazuje danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  • Okres przechowywania danych osobowych.Dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania konsultacji, a także przez okres wynikający w przepisów archiwalnych.
  • Zakres przysługujących uprawnień. Posiada Pan/i prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania). Przysługuje Pani/u także prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania.
  • Informacje o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego
    W razie powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu danych osobowych, przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  • Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udziału w konsultacjach. Ich niepodanie uniemożliwi rozpatrzenie uwag i sugestii.
  • Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu Pani/a dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.